SAĞLIKLI BESLENME PİRAMİDİ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beslenme piramidi 5 ana besin grubunu içerir. Piramit en altta yer alan ve sıklıkla tüketilmesi gereken karbonhidratlarla başlar ve daha az tüketilmesi gereken gıdalara doğru gider. Bu besin grupları karbonhidratlar, mineraller, proteinler, yağ ve şekerdir. Beslenme piramidi gıdaların doğru seçimi için rehberiniz olmalıdır.

Karbonhidratlar:Alt grupta yer alan ve sıklıkla tüketilmesi gereken gıdalardır. Karbonhidratlar pirinç, bulgur, makarna gibi tahıllardır. Çavdar, kepek ve liften zengin olanları tercih edilmelidir.

Mineraller:Sağlıklı yaşam için gereklidir. Mineraller (kalsiyum, bakır, iyot, demir, çinko vb.) sebze ve meyvelerde bulunur, hücre korunması ve sağlıklı diş, kemik, cilt yapısı için önemlidir. Mineraller ayrıca kalp ritmi, kan basıncı, vücuttaki sıvı dengesi gibi daha birçok düzenleyici fonksiyonlarda rol oynar.

Proteinler:Vücudun en etkili kalori yakıcı bölümü olan kas dokusunu güçlendirmek açısından çok önemlidir. Protein ette, süt ürünlerinde ve kuru baklagillerde (kuru fasulye,nohut,yeşil mercimek..v.b.) bulunmaktadır.

Yağlar:Fazla tüketilmemesi gereken gıdalardır. A, D, E ve K gibi bazı vitaminlerin vücuda taşınmasında görev yaptıklar. Az miktarda tüketilmeleri yeterlidir. Sıvı yağlar özelliklede zeytinyağı ve kabuklu yemişler bu grupta tercih edilmelidir.

Beslenme alışkanlığınızın dengesiz olması zihin ve beden faaliyetlerinizi etkiler. Doğru beslenme, düşünme ve kavrama yeteneğinin gelişmesini ve hafızanın güçlenmesini sağlar. Düzenli uyuduğunuz halde sabah kalktığınızda kendinizi yorgun hissediyorsanız, çabuk yoruluyorsanız, düşünce odaklanması ve hafızada azalma oluyorsa beslenme alışkanlıklarınızı düzenlemenizin zamanı gelmiş demektir.

 

soru - yorum

ÜCRETSİZ OTOPARK ve VALE HİZMETİ
(Kapalı otoparka LPG'li araç alınmaz.)